Montáž? Nápad jistě dobrý. Výsledky nebyly dobré. Posaďte se, milí čtenáři. Povím vám teď příběh, který se opravdu stal. A má pokračování.
Ještě předem ale zmíním jednu věc. Rady o tom, jak jsem si to měla udělat jinde nebo sama si nechte pro sebe. Děkuji!
Montáž? Taková nevinná objednávka
Byl krásný slunečný den. Dobře, možná pršelo, ale to si nepamatuju jistě, protože už jsou to dva měsíce. Prala jsem se s rešerší pro svůj svět a můj nebohý kancelářský laptop se svou 4GB RAMkou plakal a záložky mi v pudu sebezáchovy zase shazoval.
„Potřebuju nový počítač!“ vykřikla jsem. Ano, opravdu nastal ten čas. A já se rozhodla pro stolní PC.
S kamarádem jsme se domluvili na hovoru po Discordu a s jeho pomocí jsme sestavili seznam komponent, který by vyhovoval mým požadavkům. Vzhledem k mé potřebě naučit se pracovat s Blenderem nebyly úplně nízké. Když byl seznam hotový, rozhodla jsem se u CZC objednat i službu sestavení PC, jenže jsme objevili možnost, jak ušetřit na jedné součástce. Tu však na CZC neměli, ale na Alze jo. Možná jsem si prostě měla 3K připlatit…
Každopádně jsem tedy sestavení objednala u Alzy. Chyba. Už to neudělám. Čestný.
Montáž čtyři dny? Ne! Dva týdny!
Objednávku jsem vytvořila 22. 5., poslední součástka dorazila tuším 25. nebo 26. 5. Ubyly další dny a počítač nikde. Napsala jsem tedy dotaz na stav objednávky. Dozvěděla jsem se, že se čeká na monitor, který byl součástí objednávky. Znovu jsem čekala, znovu ticho.
Zavolala jsem tedy na zákaznickou linku, kde mi bylo řečeno, že sestava je stále na montážích. Řekla jsem si, že během karantény prostě lidi zbláznili a že je obchod přetížen.
No, asi to nebyl ten případ. Čekala jsem až do 3. 6., tak trpělivá jsem byla, a pak napsala dlouhý elaborát o svém zklamání veřejně na svou zeď a Alzu označila. Byl to spíš pokus, protože lidi říkali, že na Facebook reagují spíš, což je směšný.
A ono to vyšlo. Ohlásil se mi někdo z péče o zákazníky a do tří dnů jsem měla počítač doma. Pojmenovala jsem ho Arisu.
Chudinka Arisu.
Tolik modrých smrtí jsem ještě neviděla
Vzpomínám si, že mi učitel při hodině operačních systémů říkal, že se modrá smrt může s miniaturní pravděpodobností vyskytnout i u naprosto skvěle vyladěného a aktualizovaného počítače. Že to prý souvisí s tím, jak jsou buňky RAM paměti na miniaturním prostoru.
Buď mám prostě neuvěřitelnou smůlu a kvantová fyzika na mě má pifku, nebo jsou v Alze prostě neschopní. Vsadím troje lasagne na to, že to bude ten druhý případ.
Nejzajímavější na tom byl fakt, že mi Arisu vyhazovala neuvěřitelnou škálu stopcodů v naprosto různých časových intervalech. Jednou měla modrou smrt třikrát za sebou, po druhé celý den šlapala jako hodinky. Tyto stavy se náhodně střídaly.
Zkoušela jsem tedy nainstalovat nejaktuálnější oficiální ovladače (ne ty cetky, co vám vyhledá Windows), ale změna nenastala. Při jedné instalaci dokonce systém spadl do takového stavu, že se tvářil, že i nabootovat je pro něj nesplnitelný úkol. Restart pomohl.
Pak jsem provedla čistou instalaci Window a ani to nepomohlo. Proto jsem se s Arisu vydala do alzáckého servisu.
Vyměněn SSD, OTESTOVÁNO
Počítač opravili do čtrnácti dnů. S velkou slávou jsem ho přivezla domů, zapojila, pustila, pracovala asi půl hodiny a… Znovu modrá smrt! Možná vyměnili SSD, ale s tím testováním pěkně kecají.
Scénář, který se při opravě mého PC udál, musel vypadat nejspíš takhle: Technik přišel den před deadline k počítači, přečetl si poznámky, řekl si, že by to mohlo být třeba vadným SSDčkem, vyměnil ho, reinstaloval Windows, instaloval ovladače, vypnul, zapnul, poslal zpátky.
Každopádně jsem v jejich práci ztratila veškerou důvěru a na pobočku se s Arisu vrátila, požadujíc odstoupení od smlouvy. Jenže pozor, dámy a pánové! Na odstoupení od smlouvy máte prý právo až po třetí nefunkční opravě STEJNÉ poruchy. Takže ve výsledku tahle celá sranda může trvat třeba půl roku. Bravo Alzo, tomu se říká byznys!
Montáž a velmi zklamaná ichi
Takže výsledek? Jsem bez funkčního počítače, než mi laskavě vrátí peníze, nemůžu si koupit jiný počítač, stojí mi tu zakázky, přicházím o peníze a benzín taky něco stojí. Nemluvě o tom, že mám resty ve škole.
Proto vás varuju. Jestli zvažujete nechat si postavit počítač u nějaké firmy, u Alzy to rozhodně neriskujte. Za ten kolotoč a nervy to nestojí.
PS: Děkuju kamarádovi, že si tím celým prochází se mnou a pomáhá mi! :3